fbpx

OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG

W ZAKRESIE KURSÓW  „FIZJOTERAPIA KOBIECA”

KURS „FIZJOTERAPIA WE WSPIERANIU PŁODNOŚCI KOBIET” W DN. 30.05-1.06

Drogi Kliencie, 

dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą i zapraszamy do zapoznania się z ogólnymi warunkami świadczenia usług.

Formuła niniejszych ogólnych warunków świadczenia usług (dalej jako: „OWŚU”) zakłada ustalenie ramowych zasad i warunków, na jakich nastąpi składanie zamówień na nasze usługi, a także zawarcie oraz realizacja umów o świadczenie usług zawieranych między nami a Państwem. Celem OWŚU jest również spełnienie obowiązków informacyjnych wobec konsumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

Niniejsze OWŚU, w razie podjęcia decyzji o współpracy, regulują w szczególności zasady, na jakich nastąpi złożenie i przyjęcie zamówienia oraz wykonanie i rozliczenie umowy, w tym kwestie naszej odpowiedzialności. Warunki te znajdą zastosowanie w razie braku innych ustaleń między nami. 

Zapraszamy do zapoznania się z OWŚU oraz skorzystania z naszych usług,

Organizator kursów „Fizjoterapia Kobieca”

  1. STRONY UMOWY – ORGANIZATOR I KLIENT
  1. Usługi świadczone są przez Monikę Grzegorzewicz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą FIZJOTERAPIA KOBIECA MONIKA GRZEGORZEWICZ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Włościańska 6/27, 01-710 Warszawa; NIP: 8371791307, REGON: 368203086 (dalej jako: „Organizator”).
  2. Dane kontaktowe Organizatora:
    1. adres do korespondencji: ul. Włościańska 6/27, 01-710 Warszawa;
    2. adres poczty elektronicznej: kontakt@fizjoterapiakobieca.pl; 
    3. Telefon kontaktowy: 692 433 254
  3. Usługi objęte zakresem zastosowania niniejszych OWŚU kierowane są przede wszystkim do fizjoterapeutów i położnych, w tym studentów fizjoterapii i położnictwa od 4. roku studiów. Z usług świadczonych przez Organizatora korzystać może każda (1) osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna lub (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną (dalej jako: „Klient”).
  4. W imieniu Klienta z usług świadczonych przez Organizatora korzystać może wyznaczona przez Klienta osoba trzecia (np. pracownicy, zleceniobiorcy). Organizator przy świadczeniu usług może posługiwać się także wybranymi przez siebie samodzielnie osobami trzecimi, które występują w charakterze jego pomocników lub podwykonawców. W obydwu wyżej wymienionych przypadkach stosunek prawny wynikający z umowy o świadczenie usług łączy w dalszym ciągu Klienta oraz Organizatora, którzy odpowiadają za działania i zaniechania wyznaczonych przez siebie osób trzecich jak za działania i zaniechania własne. Klient obowiązany jest zapoznać i związać osoby korzystające w jego imieniu z usług Organizatora warunkami niniejszych OWŚU oraz dbać o przestrzeganie OWŚU przez te osoby.
  1. PRZEDMIOT UMOWY
  1. Przedmiotem umowy o świadczenie usług zawieranej na podstawie niniejszych OWŚU jest organizacja kursu z zakresu fizjoterapii (dalej jako: „Kurs”). Na podstawie umowy Organizator zobowiązuje się zorganizować Kurs na rzecz Klienta, a Klient zobowiązuje się do zapłaty umówionego wynagrodzenia za możliwość udziału w Kursie.
  2. Szczegółowe warunki Kursu, w tym jego cena, program, miejsce i termin organizacji, określone są zawsze w ramach konkretnej oferty Organizatora, która dołączona jest do niniejszych OWŚU w formie wiadomości e-mail (dalej jako: „Oferta Kursu” lub „Oferta”). W pozostałym zakresie, nieuregulowanym w Ofercie zastosowanie mają niniejsze OWŚU.
  1. ZAPISY NA KURS, WARUNKI PŁATNOŚCI
  1. Standardowo zapisy na Kurs prowadzone są przez Organizatora według następujących zasad:
    1. Klient zgłasza chęć zapisu na Kurs, np. za pomocą wiadomości mailowej przesłanej na adres e-mail Organizatora lub przez formularz na stronie www.ruchdlaplodnosci.pl/szkolenie
    2. Organizator przygotowuje Ofertę Kursu i przesyła ją Klientowi wraz z niniejszymi OWŚU oraz danymi rachunku bankowego do dokonania płatności za Kurs.
    3. Umowa o świadczenie usług między Klientem i Organizatorem zostaje zawarta pod warunkiem (1) akceptacji Oferty Kursu oraz (2) opłacenia Kursu przez Klienta w okresie związania Ofertą, o którym mowa w pkt. 3.1 lit. c) wyżej. W razie wątpliwości, uznaje się, że dokonanie zapłaty za Kurs przed upływem powyższego terminu stanowi jednocześnie oświadczenie Klienta o akceptacji Oferty.
    4. Dokonując zapisu na Kurs, Klient zobowiązany jest przekazać Organizatorowi następujące dane dotyczące Klienta: imię i nazwisko / nazwa firmy, numer NIP (jeśli dotyczy), adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz dane dotyczące przedmiotu umowy, w szczególności liczba uczestników wraz z ich danymi kontaktowymi, a także inne wymagane informacje, jeśli potrzeba ich podania wynika z Oferty Kursu. W przypadku braku niektórych informacji lub ich niejasności, Organizator może wezwać Klienta do ich uzupełnienia bądź doprecyzowania.
    5. W razie bezskutecznego upływu okresu związania Ofertą, Ofertę Kursu uznaje się za wygasłą. Klient może ponowić zapis, jeżeli Organizator potwierdzi, że przedstawiona Oferta Kursu jest wciąż aktualna.
  1. Nawiązanie współpracy, w tym złożenie przez Klienta zapytania o Kurs, zawarcie umowy oraz ewentualne jej zmiany, może nastąpić drogą poczty elektronicznej (mailowo) lub pisemnie. Dane kontaktowe Organizatora znajdują się w stopce oraz na wstępie niniejszych OWŚU.
  2. Niezależnie od sposobu i miejsca nawiązania współpracy, umowa jest zawierana zawsze zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności Kodeksem cywilnym oraz ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. Cena Kursu wskazana w naszej Ofercie lub wskazana podczas naszych uzgodnień (w przypadku ich prowadzenia) podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie Kursu wraz z podatkami, a także o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w Ofercie lub w trakcie prowadzonych uzgodnień – zawsze przed zawarciem umowy (to jest przed akceptacją Oferty i dokonaniem płatności przez Klienta).
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy o świadczenie usług następuje poprzez (1) doręczenie niniejszych OWŚU wraz z Ofertą Kursu przed zawarciem umowy, (2) przesłanie Klientowi wiadomości mailowej z potwierdzeniem zapisu na Kurs oraz (3) wystawienie dowodu zakupu. Dodatkowo, w zależności od sposobu i miejsca nawiązania współpracy utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy może nastąpić także w inny sposób (np. utrwalenie ustaleń na piśmie).
  1. KONTAKT Z ORGANIZATOREM

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Klientem jest poczta elektroniczna (e-mail) oraz telefon, za pośrednictwem których mogą wymieniać z nami informacje dotyczące umowy o świadczenie usług. Nasze dane kontaktowe znajdą Państwo w stopce oraz na wstępie OWŚU.

  1. WARUNKI ORGANIZACJI KURSU
  1. Szczegóły dotyczące programu, miejsca i terminu organizacji Kursu są każdorazowo ustalane z Klientem przed zawarciem umowy o świadczenie usług, w tym również w ramach Oferty przedstawionej przez Organizatora.
  2. Oferta Kursu może przewidywać minimalną liczbę uczestników wymaganą dla przeprowadzenia Kursu przez Organizatora. W przypadku gdy Oferta przyjęta przez Klienta zawiera informację o minimalnej liczbie uczestników Kursu, strony zgodnie ustalają, że brak osiągnięcia minimalnej liczby uczestników Kursu na 14 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia Kursu stanowić będzie warunek rozwiązujący umowę o świadczenie usług między Klientem i Organizatorem. W razie rozwiązania umowy na skutek okoliczności, o której mowa w zdaniu poprzednim, Organizator obowiązany jest bezzwłocznie zawiadomić o tym Klientów oraz zwrócić im dokonane płatności zgodnie z pkt. 6.6 OWŚU.
  3. Organizator oświadcza, że posiada stosowne uprawnienia i wymagane kwalifikacje do organizacji Kursu zgodnie z Ofertą i umową zawartą z Klientem. Organizator dokłada należytych starań, aby podejmowane działania były zgodne z obowiązującymi standardami. 
  4. Organizator może przeprowadzić Kurs osobiście albo zlecić to wybranym przez siebie osobom trzecim, z zastrzeżeniem, że Organizator zapewnia, aby osoby prowadzące Kurs legitymowały się kwalifikacjami na poziomie zapewniającym należytą jakość Kursu zgodnie z Ofertą i umową zawartą z Klientem.
  5. Klient obowiązany jest do współdziałania z Organizatorem celem prawidłowego wykonania umowy. Jeżeli wynika to z postanowień Oferty lub innych uzgodnień przed zawarciem umowy, Klient jest obowiązany przekazać Organizatorowi niezbędne informacje w zakresie potrzebnym do wykonania umowy przez Organizatora. W przypadku braku niektórych informacji bądź ich niejasności, Klient może zostać wezwany do ich uzupełnienia lub doprecyzowania.
  6. Klient obowiązany jest przekazywać Organizatorowi wyłącznie informacje prawdziwe, rzetelne i niewprowadzające w błąd, które nie będą naruszać przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym praw podmiotów trzecich.
  7. Cena Kursu uiszczona przez Klienta obejmuje wyłącznie koszt organizacji Kursu (w tym przygotowanie materiałów szkoleniowych dla uczestników), z wyłączeniem wszelkich kosztów transportu, wyżywienia i noclegu dla uczestników.
  8. Organizator zobowiązuje się zapewnić podczas Kursu niezbędne materiały oraz narzędzia techniczne wymagane dla prawidłowej realizacji założeń programowych Kursu, z wyłączeniem przypadków, gdy postanowienia Oferty Kursu przewidują wyraźny wymóg zapewnienia takich narzędzi we własnym zakresie przez uczestnika Kursu.
  9. Uczestnik Kursu ponosi zgodnie z prawem pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone ze swojej winy podczas Kursu w mieniu Organizatora lub podmiotów trzecich (np. właściciela obiektu, w którym przeprowadzany jest Kurs).
  10. Klient, dokonując zapisu na Kurs, zapewnia, że żaden ze zgłoszonych przez niego uczestników Kursu nie posiada przeciwwskazań zdrowotnych dla udziału w Kursie. Klient obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Organizatora o zaistnieniu jakiejkolwiek zmiany, która może stanowić przeszkodę dla udziału Klienta lub innych uczestników w Kursie. 
  11. Każdy uczestnik podczas udziału w Kursie powinien być zdrowy, tj. bez objawów infekcji wirusowych lub bakteryjnych takich jak katar, kaszel, gorączka itp.
  12. Organizator dokłada należytych starań, aby wiedza, informacje i treści przekazywane w ramach Kursu były użyteczne, rzetelne, zgodne z dostępną wiedzą specjalistyczną oraz obowiązującymi standardami. Organizator nie może jednak zagwarantować przyswojenia wiedzy przez uczestników Kursu. Przydatność Kursu oraz postępy uczestników zależą w dużej mierze od okoliczności, na które Organizator i osoby prowadzące Kurs nie mają wpływu, a leżą one po stronie uczestnika, takie jak np. własne zaangażowanie uczestnika.
  1. WARUNKI REZYGNACJI LUB ODWOŁANIA KURSU, ROZWIĄZANIE UMOWY
  1. Z zastrzeżeniem przypadków przewidzianych bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa, Klienta obowiązują następujące warunki rezygnacji z Kursu:
    1. Strony zgodnie ustalają, że wypowiedzenie umowy o świadczenie usług przez Klienta możliwe jest wyłącznie z ważnych powodów, uzasadniających rezygnację z Kursu oraz brak możliwości jego przeprowadzenia w innym terminie na rzecz Klienta.
    2. W pozostałych przypadkach Klient ma prawo rezygnacji z Kursu, które nie powoduje rozwiązania umowy między Organizatorem a Klientem, lecz skutkuje możliwością przesunięcia Kursu na inny, uzgodniony przez strony termin. Rezygnacja z Kursu przez Klienta może nastąpić nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia Kursu.
    3. W przypadku rezygnacji z Kursu w terminie co najmniej 28 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia Kursu, Organizator uprawniony jest do potrącenia 20% wpłaconej przez Klienta ceny Kursu. W przypadku rezygnacji z Kursu w okresie między 28. a 14. dniem kalendarzowym przed datą rozpoczęcia Kursu, Organizator uprawniony jest do potrącenia 50% ceny Kursu.
    4. Kwota pozostała po dokonanych potrąceniach za rezygnację z Kursu zaliczana jest na poczet organizacji Kursu na rzecz Klienta w innym, uzgodnionym z Organizatorem terminie.
  1. W przypadku wystąpienia choroby uczestnika Kursu potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim, Organizator umożliwia bez dodatkowych opłat udział w Kursie zorganizowanym w innym dostępnym terminie.
  2. Klient może również przepisać uczestnictwo w Kursie na wskazaną przez siebie osobę lub podmiot trzeci. W tym celu Klient powinien skontaktować się z Organizatorem oraz przesłać dane kontaktowe swojego następcy wraz z kopią zawartej na piśmie cesji między Klientem a jego następcą. W przypadku wstąpienia przez osobę lub podmiot trzeci w miejsce Klienta w umowie z Organizatorem, cena Kursu zapłacona przez Klienta ulega zaliczeniu na poczet udziału w Kursie przez jego następcę.
  3. Niezależnie od innych środków przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Organizator ma prawo wypowiedzenia umowy z następujących ważnych powodów:
  1. Klient w sposób rażący lub uporczywy narusza postanowienia niniejszych OWŚU;
  2. Klient zalega z jakimikolwiek wymagalnymi należnościami na rzecz Organizatora;
  3. działania Klienta naruszają renomę Organizatora lub jego usług;
  4. Klient nie współdziała z Organizatorem w celu należytego wykonania umowy, w szczególności poprzez przekazywanie niekompletnych, błędnych, niezgodnych z niniejszymi OWŚU informacji oraz oświadczeń dotyczących umowy, które uniemożliwiają Organizatorowi prawidłowe świadczenie usług.
  1. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia Kursu w ustalonym terminie z przyczyn leżących po stronie Organizatora (np. spowodowanych wypadkami losowymi, chorobą osoby prowadzącej itd.), umowa o świadczenie usług pozostaje w mocy, a Organizator zobowiązuje się do przesunięcia Kursu na inny uzgodniony z Klientem termin. O przewidywanych zmianach Organizator zobowiązuje się poinformować Klienta niezwłocznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres Klienta lub przesłanie wiadomości SMS pod podany numer telefonu.
  2. W razie odwołania Kursu przez Organizatora z przyczyn, za które Klient nie ponosi odpowiedzialności, albo gdy umowa zostanie rozwiązana lub wygaśnie z przyczyn niezależnych od żadnej ze stron (w szczególności zdarzeń o charakterze siły wyższej), Organizator zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności. 
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
  1. Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego, Organizator obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest następstwem okoliczności, za które Organizator odpowiedzialności nie ponosi. Okolicznościami, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności, mogą być w szczególności zdarzenia, za których powstanie wyłączną winę ponosi Klient, wypadki losowe, a także zdarzenia zewnętrzne i pozostające poza kontrolą Organizatora, do których powstania Organizator się nie przyczynił i których pomimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, takie jak: niezapowiedziane przerwy w dostawie prądu, ataki hackerskie, korki drogowe, anomalie pogodowe, katastrofy naturalne, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie, rozruchy, zamieszki, wojny, akty władzy wykonawczej i ustawodawczej, blokady granic i portów.
  2. Odpowiedzialność Organizatora z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem, o ile tego typu odpowiedzialność mogłaby zaistnieć w związku z zawartą umową, zostaje niniejszym wyłączona.
  1. POSTANOWIENIA DODATKOWE – DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
  1. Postanowienia niniejszego punktu 8. OWŚU dotyczą wyłącznie Klienta będącego: 
    1. osobą fizyczną, dla której zawarcie umowy z Organizatorem nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zwaną: „Konsumentem”); albo
    2. osobą fizyczną, dla której zawarcie umowy z Organizatorem jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwaną: „Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta”).
  1. Żadne postanowienie niniejszych OWŚU nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów i Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszych OWŚU z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
  2. W stosunku do Konsumentów i Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta nie mają zastosowania te postanowienia OWŚU lub Oferty Kursu, które zgodnie z art. 385[1] – 385[3] Kodeksu cywilnego stanowiłyby niedozwolone postanowienia umowne.
  3. W przypadku Konsumentów i Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta zastosowanie znajdują poniższe dodatkowe zasady, które mają pierwszeństwo przed pozostałymi postanowieniami OWŚU:
    1. Konsument i Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta mają prawo rozwiązania umowy o świadczenie usług w drodze wypowiedzenia zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Wypowiedzenie umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta powinno zostać złożone nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed planowaną datą Kursu, z zastrzeżeniem pkt. 8.4 lit. e) niżej.
    3. W razie wypowiedzenia umowy, Konsument i Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta mają obowiązek zwrócić Organizatorowi wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania umowy, w tym również obowiązani są zapłacić Organizatorowi część wynagrodzenia za Kurs odpowiadającą dotychczas wykonanym czynnościom.
    4. Jeżeli wypowiedzenie umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta następuje bez ważnego powodu, uzasadniającego rezygnację z Kursu, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta obowiązany jest dodatkowo do naprawienia szkody poniesionej przez Organizatora, np. przez brak możliwości znalezienia zastępstwa na miejsce uczestnika Kursu.
    5. W przypadku gdy cena Kursu została zapłacona, rozliczenie powyższych kosztów może nastąpić zgodnie z prawem w drodze kompensaty wzajemnych zobowiązań Organizatora oraz Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta z tytułu rozwiązania umowy.
    6. Niezależnie od powyższych postanowień OWŚU, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zawarcia. W takim wypadku stosuje się postanowienia pkt. 11 OWŚU.
  1. POSTANOWIENIA DODATKOWE – DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  1. Niniejszy punkt 9. OWŚU oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta niebędącego Konsumentem, a także niebędącego Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.
  2. Organizatorowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Organizatora.
  3. Organizator jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta, w szczególności podanych w trakcie zapisu na Kurs i zawarcia umowy o świadczenie usług. W zakresie weryfikacji Organizator uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Organizator uprawniony jest do wstrzymania rezerwacji Klienta oraz udziału w Kursie na czas trwania weryfikacji.
  4. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji umowy przez Klienta nie będą stanowiły podstawy dla Klienta do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
  5. Organizator nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z jakichkolwiek przyczyn pozostających poza kontrolą Organizatora.
  6. Odpowiedzialność Organizatora w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości uiszczonej ceny za Kurs, a w każdym razie nie więcej niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Organizatora, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy o świadczenie usług lub niezwiązanych z tą umową. Organizator ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, spowodowane winą umyślną lub rażącym niedbalstwem. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca, w którym organizowany będzie Kurs, co nie będzie rodzić po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Organizatora.
  8. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Kursu lub przesunięcia terminu Kursu w sytuacji, gdy nie zostanie osiągnięta wystarczająca liczba uczestników, o czym Klient zostanie poinformowany najpóźniej 5 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia Kursu. Odwołanie lub zmiana terminu szkolenia, o których mowa w poniższym punkcie OWŚU, nie będzie rodzić po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Organizatora. 
  9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Organizatorem a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Organizatora.
  1. REKLAMACJE
  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Organizatora względem Klienta, jeżeli usługa została wykonana w sposób niezgodny z umową, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym, z zastrzeżeniem modyfikacji wynikających z postanowień niniejszych OWŚU.
  2. Reklamacje związane z umową świadczenia usług mogą Państwo złożyć na przykład drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: kontakt@fizjoterapiakobieca.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Włościańska 6/27, 01-710 Warszawa.
  3. Zalecamy podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju nieprawidłowości; (2) Państwa oczekiwań; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, przy czym mogą wpłynąć na końcową decyzję Organizatora co do oceny zasadności reklamacji.
  4. Organizator ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku Konsumentów brak ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że Organizator uznał reklamację za uzasadnioną.
  1. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Niniejszy punkt 11. OWŚU i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klientów zawierających z Organizatorem umowę jako Konsumenci lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.
  2. Konsument, który zawarł umowę z Organizatorem na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w pkt. 11.5 oraz kosztów określonych w pkt. 11.6 OWŚU. 
  3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: pisemnie na adres: ul. Światowida 51B/44, 03-144 Warszawa lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@fizjoterapiakobieca.pl. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usług rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Organizator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Organizatora utraci prawo odstąpienia od umowy.
  6. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, o którym mowa w pkt. 11.5 wyżej, to ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Organizatora do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  8. Organizator ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Organizator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  1. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  1. Niniejszy punkt 12. OWŚU dotyczy wyłącznie Klientów zawierających z Organizatorem umowę jako Konsumenci.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. 
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (a) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: www.spsk.wiih.org.pl; (b) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Organizatora); (c) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  1. PRAWA AUTORSKIE DO KURSÓW I MATERIAŁÓW ORGANIZATORA
  1. Treści, prezentacje i materiały udostępniane uczestnikom Kursów objęte są ochroną ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.) z dnia o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Korzystanie przez uczestnika z materiałów Organizatora stanowiących utwór w rozumieniu prawa autorskiego i będących tym samym przedmiotem ochrony prawa autorskiego możliwe jest wyłącznie dla celów niezarobkowych, dla własnego użytku uczestnika, w zakresie określonym niniejszymi OWŚU oraz przepisami prawa autorskiego.
  2. Uczestnik Kursu nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich do jakichkolwiek treści, prezentacji i materiałów przesyłanych, nadawanych, wyświetlanych, odtwarzanych lub w inny sposób udostępnianych uczestnikowi w ramach Kursu.
  3. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że uczestnikowi z chwilą dopuszczenia do Kursu udzielana jest niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna i bez prawa sublicencjonowania (w tym bez prawa upoważniania innych osób do korzystania z materiałów w zakresie udzielonej licencji) licencja na korzystanie z materiałów Organizatora w zakresie umożliwiającym uczestnikowi na korzystanie z tych treści zgodnie z ich przeznaczeniem i tematyką, wyłącznie na własny, niekomercyjny użytek uczestnika.
  4. Wszelkie prawa poza powyższymi nieudzielonymi uczestnikowi w sposób wyraźny zastrzeżone są dla Organizatora. Uczestnikowi zabrania się w szczególności utrwalania tych treści, prezentacji i materiałów jakąkolwiek techniką oraz ich rozpowszechniania i wprowadzania do obrotu w jakiejkolwiek formie. Uczestnik nie ma prawa kopiować udostępnionych mu treści, prezentacji i materiałów za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Umowy zawierane z Organizatorem na podstawie niniejszych OWŚU zawierane są w języku polskim.
  2. Organizator może dokonywać zmian w niniejszych OWŚU, jednak zmiany te nie będą miały żadnego wpływu na prawa nabyte stron, w szczególności zmiany nie będą wpływać na już zawarte, realizowane oraz wykonane umowy o świadczenie usług.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWŚU mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014, poz. 827 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Załącznik numer 1 do OWŚU

POLITYKA PRYWATNOŚCI 

Niniejsza polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Państwa. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania pozyskanych od Państwa danych osobowych przez Administratora, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 
  1. Administratorem danych osobowych zbieranych w związku z transakcjami regulowanymi niniejszymi OWŚU jest Monika Grzegorzewicz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą FIZJOTERAPIA KOBIECA MONIKA GRZEGORZEWICZ wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Włościańska 6/27, 01-710 Warszawa; NIP: 8371791307, REGON: 368203086 – zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie Organizatorem Kursu.
  2. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: www.eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
  3. Zawieranie umów na podstawie niniejszych OWŚU jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez Państwa jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym w niniejszych OWŚU i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio w OWŚU lub podawany przez Administratora np. w korespondencji za pośrednictwem poczty elektrycznej; (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia księgowości) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
  4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane  w  sposób  zapewniający  odpowiednie  bezpieczeństwo  danych  osobowych,  w  tym  ochronę  przed niedozwolonym  lub  niezgodnym  z  prawem  przetwarzaniem  oraz  przypadkową  utratą,  zniszczeniem  lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
  5. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną. 
  1. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH 
  1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
  2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania Państwa danych osobowych przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora. 
  1. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH 
  1. Każdorazowo cel, podstawa i okres odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez Państwa. 
  2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach, na następujących podstawach oraz w następujących okresach: 

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna przetwarzania danych 

Okres przechowywania danych

Wykonanie umowy  o świadczenie usług lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy

Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (umowa) – przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy.

Marketing bezpośredni 

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora  – polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego działalności gospodarczej oraz dążeniu do świadczenia usług

Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata).

Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą.

Marketing 

Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora

Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.

Prowadzenie ksiąg podatkowych

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO (obowiązek prawny) w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201 ze zm.) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze

Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi  przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej).

Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora 

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora  – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora

Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata).

  1. ODBIORCY DANYCH
  1. Konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, podmioty obsługujące płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
  2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
  3. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców: 
    1. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej (w szczególności dostawcy poczty elektronicznej oraz dostawcy oprogramowania komputerowego, do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia Państwa zebrane dane osobowe wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
    2. dostawcy usług księgowych, prawnych, windykacyjnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia Państwa zebrane dane osobowe wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności. 
  1. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
  1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO. 
  2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
  4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
  6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.